ძიების ოპტიმიზაციის პროცესი შედგება მთელი რიგი სხვადასხვა ეტაპებისაგან. ბევრ მათგანზე უკვე დაწერილია ამ პროექტის გვერდებზე. მაგრამ, ამავე დროს, ჯერ არ შევხებივართ კლიენტების თვალთახედვიდან ბმულების ხარისხის განსაზღვრებას. ამავე დროს კი გარე ფაქტორები (ბმულები) წარმოადგენენ SEO-ს საკმაოდ მნიშვნელოვან ელემენტს. ამისათვის საჭიროა მათში თუნდაც მინიმალურ დონეზე გარკვევა. სწორედ ამაში დაგეხმარებათ წინამდებარე სტატია.
მაშ ასე, რომელი ფაქტორებია ძირითადი ფასიანი ბმულების ყიდვისას და რას უნდა მიექცეს დამკვეთის ყურადღება ამთი ანალიზის დროს?
1) ციტირების თემატური ინდექსისა (ცტი) და PR-ის სიდიდეები. რასაკვირველია, ეს მაჩვენებლები პირდაპირ არ მოქმედებენ ბმულებზე, როგორც ამას გამოცდილი ოპტიმიზატორები ამბობენ. მაგრამ საიტზე მაღალი ტიც-ისა და PR-ის არსებობა ლაპარაკობს იმაზე, რომ ამ საიტზე მუშაობენ, რეგულარულად აახლებენ და წინ სწევენ. ეს არის მაჩვენებლები, რომლის ნახვისას შეიძლება საიტების უმრავლესობის განთესვა, რათა მათზე დრო არ დაიკარგოს.
2) საიტების არსებობა კატალოგებში. ამ პუნქტის ანალიზის დროს უნდა ინახოს, არის თუ არა ეს საიტი ავტორიტეტულ და გავლენიან კატალოგებში, რომლებშიც მოდერატორები ათავსებენ მხოლოდ ხარისხიან საიტებს. ეს არის მთავარი, მაგრამ არა გადამწყვეტი პუნქტი, რაც ნიშნავს, რომ თუ საიტი არ არის კატალოგში, მასზე ცუდი ბმულებია.
3) საიტის თემატიკა. მნიშვნელოვანია, რომ იმ საიტის თემატიკა, საიდანაც შეიძინება ბმული, ემთხვეოდეს თქვენი რესურსის თემატიკას. ასევე სერიოზულად იზრდება იმის ალბათობა, რომ ბმული გათვალსიწინებული იქნება საძიებო სისტემის მიერ და გადმოსცემს ყველაფერს თქვენი საიტის შესახებ. და ასევე სასურველია, რომ ბმულს თან ახლდეს მის წინ თემატური ტექსტიც თუნდაც რამდენიმე სიტყვით.
4) საიტის ასაკი. საიტი რაც უფრო დიდი ხნისაა, მით უკეთესია. ცნობილი ფაქტია, რომ საიტი, რომელიც ერთ წელზე ნაკლები ხნისაა და მას თან ახლავს, მაგალითად, რაიმე უმნიშვნელო ბირჟების ბმულები, უკვე სიკვდილის კანდიდატია. დიდია მის გვერდებზე ფილტრების დადების ალბათობა და, ბუნებრივია, რომ ასეთ საიტზე ნაყიდ ბმულებში გადახდილი ფული წყალშია გადაყრილი. თუ ყიდულობთ ბმულებს საიტებზე, სასურველია, რომ ისინი უკვე 1,5-2 წლის განმავლობაში ფუნქციონირებდნენ.
5) ფილტრების შემოქმება. ზემოთ ითქვა, რომ შესაძლებელია საიტებზე ფილტრების დადება. აუცილებელია იმის შემოწმება, ხომ არ არის ისინი დადებული მოცემულ მომენტში ბმულების გამყიდველ საიტებზე. ამისათვის კი საჭიროა საიტის ინდექსში გვერდების რაოდენობის გადახედვა. სასურველია ასევე, რომ გვერდების რაოდენობა ერთნაირი იყოს იანდექსსა და Google-ში. და თუ რესურსი კონტენტურია, ისინი არ უნდა იყოს ძალიან ცოტა (10-50).
6) გარე ბმულები. რაც უფრო მეტია გვერდზე გარე ბმულები, მით უკეთესია. თუ ისინი 4-5-ზე მეტია, მაშინ საერთოდ არ იყიდოთ ბმული ასეთი გვერდიდან. საქმე იმაშია, რომ ბმულების ღირებულება ნაწილდება ყველა გარე ბმულებზე და ისინი რაც უფრო მეტია, თქვენს ბმულებს უფრო ნაკლები ღირებულება და წონა ექნება.
7) შესვლების რაოდენობა საიტზე. ეს არის არა პირდაპირი, არამედ ირიბი ფაქტორი. თუ საიტზე მუშაობენ, მასზე შესვლების რაოდენობა თანდათანობით გაიზრდება და შეიძლება დღეში 10-დან 100 სტუმარს მიაღწიოს. რაც მეტია შესვლების რაოდენობა, მით უკეთესია
8) ტექსტის მოცულობა გვერდზე. ჩვეულებრივ, ბმულები ლაგდება სტატიების განლაგების გვერდბზე. გარდა ამისა, მნიშვნელობანია ბმულების დადების ადგილიც. ეს შეიძლება იყოს საიტის საიდბარი ან ფუტერი. მაგრამ გაცილებით უკეთესია, თუ ეს იქნება სტატიის ტექსტი. სწორედ მაშინ ღებულობს საიტი ბუნებრივ სახეს (თუმცა ეს არ ნიშნავს იმას, რომ გვერდი ავუაროთ განლაგების სხვა ხერხებსაც).
რასაკვირველია, აქ არ არის მოყვანილი ყველა ფაქტორი, მაგრამ ისინი ძირითადებია, რომელთა შემოწმებაც დამკვეთს დამოუკიდებლადაც შეუძლია.